Yeni Türkiye’de Gençlik Beklentisi

"Yeni Türkiye" kavramı son zamanlarda hemen herkesin en sık kullandığı ifade haline geldi.

Peki, on milyonu aşan sayısıyla Türkiye'nin demografik yapısı içerisinde en büyük dilimlerden birine sahip olan gençler Yeni Türkiye idealinin neresinde yer tutacak? Siyasette, karar alma süreçlerinde, eğitim politikalarında, gençleri ilgilendiren konularda ne kadar etkili olacak? Bunların cevabını şimdiden vermek zor ancak iki milyona yaklaşan üye sayısıyla Ak Parti Gençlik Kolları'nın bu konudaki duruşu, konunun bütününe oldukça fazla etki edecektir.

Türkiye'nin tam demokratik seviyeye gelmesi için atması gereken en önemli adım toplumda adil bir temsil mekanizması çalıştırmaktır. Seçim barajından bahsetmiyorum. Bugün Türkiye'deki en büyük siyasi ambargo gençlere ve kadınlara uygulanıyor. Toplumun tam yarısını oluşturan kadınların temsil oranı seviyesini çok da aşamıyor. Otuz yaşından küçük on milyonları temsil edense sadece birkaç milletvekili var.

Türkiye adeta "yetişkin erkek" vesayetiyle yönetiliyor neredeyse yüz yıldır. 2023 yolunda Yeni Türkiye idealini gerçekleştirmek için gençlerin ve kadınların mücadelesi oldukça kıymetli olacaktır. Çünkü mücadele olmayınca seçilme yaşını 18 olarak belirleyen yasa tasarısı yıllarca mecliste bekleyebiliyor.

Bundan dolayı 18 yaşında siyaset yapan bir genç 25 yaşına kadar hedefsiz bırakılıyor. Oysa genç birinin siyasi hedeflere sahip olması, bununla motive olması kötü bir şey değildir. Çünkü mücadele olmayınca kazanımların da bir anlamı olmuyor. Kurucu genel başkanımız 18 yaşında seçilme konusunu gündeme getirdiğinde gençler olarak bu konunun bir parçası olmak için bir çaba göstermedik. Bu yüzden iki yıldır mecliste takılmasına rağmen gençlikte hala bir rahatsızlık yok.

Yöneticilerin aldığı kararlardan küçük yaşlardan itibaren bizzat etkilenen çocuklar, eğitim politikalarının tamamına maruz kalan gençler ve kadınlar, 50-60 yaşlarındaki erkeklerin çoğunlukta olduğu bir meclisin aldığı kararlarla hayatlarını sürdürüyorlar. Yeni Türkiye'nin gençliği en başta bu ambargoyu reddederek işe başlamalı, eğitim, kültür, spor faaliyetleri başta olmak üzere ülkedeki tüm karar alma mekanizmalarında güçlü roller almalıdır.

Çözüm Süreciyle ilgili yâda dış politikada dahi gençler fikirlerini söylemekten öte politika belirleyicilerin arasında bir sandalye kapabilmelidir. Alevi politikasında, anadilde eğitimde, yerel yönetimlerde ve ilkokuldan üniversiteye kadar olan tüm aşamalardaki eğitim politikalarında gençler belirleyici bir konuma gelmelidir. Bunun kendi kendine gerçekleşmeyeceği yılların tecrübesiyle sabitken Yeni Türkiye iddiasındaki gençler olarak bu konuyu gündemimize alırsak, seçilme yaşını 18'e indirmekle başlayıp diğer meselelerde de önemli bir yer tutabiliriz.

Yeni Türkiye'de yeni gençlik cumhuriyet tarihinde ilk defa karar alma mekanizmasında olmayı bu kadar çok isteyecek. Ayrımcılıklar birer birer ortadan kalkarken, bunların en büyük iki tanesi, genç ve kadın ayrımcılığı da ortadan kalkacak mı? Yoksa konumumuzu içselleştirdiğimiz için hiçbir şeyi değiştirmeden bu sıkıntılarla birlikte mi yaşayacağız?

Yeni Türkiye kavramı herkesin beklediği gibi sihirli bir dönem olmayacak. Açık bir kaynak gibi her muhatabının dokunuşuyla şekil alan bir bütün olacak. Bu yüzden gençlerin ve kadınların dezavantajlı konumlarından kurtulmaları için tek yapmaları gereken şey; Yeni Türkiye'nin inşasında daha çok çalışmak ve kazanımlar elde etmektir. 

Muhammed Kavak

AK PARTi GENEL MERKEZ GENÇLİK KOLLARI MKYK ÜYESİ

  • Kadın Kolları
  • Gençlik Kolları
  • AKIM
  • Yaşlılar Koordinasyon Merkezi
  • Engelliler Koordinasyon Merkezi
  • Akparti Siyaset Akademisi
  • Kütüphane
Adalet ve Kalkınma Partisi Genel Merkezi : Söğütözü Caddesi No : 6 Çankaya / ANKARA . Tel: 0312 204 50 00 (Pbx) Faks : 0312 204 50 44