Dağları deldik insanlarımızı birleştirdik

Dağları deldik insanlarımızı birleştirdik

BOĞAZIN ALTINDAN BİR KEZ DAHA: AVRASYA
İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Avrasya, en prestijli projelerimizden biri. Deniz tabanının 106 m altından geçen tüneli 22 Aralık 2016’da hizmete sunduk.

PROJENİN HAYATA GEÇMESİYLE;
Kazlıçeşme-Göztepe hattında, 100 dakikaya varan ulaşım süresi 15 dakikaya kadar indi.
Yıllık toplam yolculuk mesafesinin 370 milyon km kısalması bekleniyor.
Yılda toplam 38 milyon litre yakıt tasarrufu sağlanacak,
Mevcut Boğaz geçiş yöntemleri içinde Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki en kısa güzergâh olduğu için araç bakım ekonomisine katkı sağlıyor.
Tarihi yarımadanın doğusunda kayda değer oranda trafik azalması sağlanıyor. 15 Temmuz Şehitler, Galata ve Unkapanı köprülerindeki araç trafiğini rahatlatıyor.

DAĞLARI DELDİK İNSANLARIMIZI BİRLEŞTİRDİK
Tünel, köprü ve viyadükler yapıyoruz. Dağları deliyoruz, vadileri aşıyoruz. Kentlerimiz, bölgelerimiz arasındaki mesafeyi kısaltıyoruz. Ama en önemlisi insanlarımız arasındaki mesafeyi ortadan kaldırıyoruz. Milli birlik ve beraberliğimizi perçinliyoruz. Kültürel, sosyal ve ticari alışverişi güçlendiriyoruz.

2017 yılında 307 km uzunluğunda 92 tünelde çalışma yaparak 68 km uzunluğunda tüneli bitireceğiz. Cumhuriyetimizin 100. yılında 700 km uzunluğunda 470 adet tünelimiz olacak. 2003’te 5.967 adet köprü ve viyadüğümüz vardı. Uzunlukları toplamı 311 km idi. Biz bu sayıyı 8.100’e çıkardık. Toplam uzunluklarını da 520 km’ye ulaştırdık. 2023’te 9.071 adet köprümüzün toplam uzunluğu 573 km olacak.

NİSSİBİ KÖPRÜSÜ
Uzun açıklıklı teknolojik köprüleri sadece otoyol projelerimizde değil, devlet
yollarında da yapmaya başladık.

Nissibi Köprüsü, Adıyaman-Siverek-Diyarbakır arasındaki ulaşımı kesintisiz ve
konforlu bir şekilde sağlıyor. Orta açıklığı 400 m. Toplamda 610 metre uzunluğunda ve 24,5 metre genişliğinde. 2x2 taşıma yoluna sahip.

AĞIN KÖPRÜSÜ
Elazığ–Arapgir Ayrımı-Ağın Yolu’ndaki köprünün orta açıklığı 280 m, toplam 520 m uzunluğundaki Ağın Köprüsü de teknolojik kapasitemizi ortaya koyan köprülerimiz arasında.

ILGAZ 15 TEMMUZ İSTİKLAL TÜNELİ
139 yıllık bir hayal daha gerçeğe dönüştü. 15 Temmuz şehitlerinin hatırasını
yaşatacak tünelin hizmete verilmesi ile yıllık 8 milyon litre yakıttan, 346 bin saat zamandan tasarruf sağlanacak. Böylece memleketin ekonomisine yılda 40 milyon lira katkı sağlanacak.

Ilgaz Dağı Tünelli Geçişi Projesi, Kastamonu-Çankırı Yolu'nun ulaşım standardını yükselterek, Kastamonu ve Sinop gibi, Orta Karadeniz Bölgesi'nin sahil kesiminde yer alan merkezlerin iç kesimlerle olan bağlantısını ve aynı bölgede yer alan Kuzey
TETEK Hattı’na ulaşımı da rahatlatıyor.

Ilgaz Dağı'nın tünelle geçilmesi ile; kış aylarında sürücülerin korkulu rüyası olan
Ilgaz Dağı Geçişi’nde rahat ve güvenli bir ulaşımla sürücülere seyahat imkânı sağlandı. Mevcut şartlarda 34 dakika süren 17 km'lik Ilgaz Dağı Geçişi, 5,6 km kısalarak 8 dakikada geçiliyor.

5 saat süren Kastamonu-Çankırı kesimi, sathi kaplama bölünmüş yol haline geldikten sonra yarım saat kısalmıştı, Ilgaz 15 Temmuz İstiklal Tüneli'nin devreye girmesiyle yarım saat daha kısalarak 1,5 saate indi.

Ilgaz Dağı Tüneli Geçişi; 5488 ve 5480 metre çift tüpten oluşuyor.


2016 YILINDA YAPIMI TAMAMLANAN TÜNELLER

İSTANBUL-ŞİLE-AĞVA T6 İSTANBUL 892
İSTANBUL-ŞİLE-AĞVA T7 İSTANBUL 1080
ERDEMLİ-SİLİFKE-TAŞUCU-13.BL. HD. T3 (BÜYÜKECELİ) MERSİN 448
ERDEMLİ-SİLİFKE-TAŞUCU-13.BL. HD. T4 MERSİN 2231
KAHRAMANMARAŞ-GÖKSUN-6.BL. HD.YOLU T2 (TEKİR TÜNELİ) K. MARAŞ 2349
ORDU ÇEVRE YOLU BOZTEPE TÜNELİ ORDU 6.621
ORDU-MESUDİYE KOYULHİSAR DEVLET YOLU 2.KISIM T1 TÜNELİ ORDU 965
ORDU-MESUDİYE-KOYULHİSAR YOLU (3.KISIM) ÇALTEPE TÜNELİ ORDU 1.042
ELAZIĞ-MALATYA KÖMÜRHAN TÜNELİ ELAZIĞ 4800
MALATYA DARENDE AYR.-GÖLBAŞI ERKENEK TÜNELİ MALATYA 3632
TRABZON ŞEHİR GEÇİŞİ KANUNİ BULVARI İLE AKYAZI
VE SAHİL BAĞLANTI YOLLARININ YAPIM İŞİ
AKYAZI TÜNELİ TRABZON 4893
AKYAZI BAĞLANTI TÜNELİ TRABZON 441
BEŞİRLİ TÜNELİ TRABZON 2041
OF - ÇAYKARA DEVLET YOLU KM: T1 TRABZON 575
HOPA-BORÇKA YOLU KM:6+500-13+787,77 CANKURTARAN TÜNELİ ARTVİN 10.447
HOPA-BORÇKA T1 ARTVİN 1.780
HOPA-BORÇKA T2 ARTVİN 730
ARAKLI-DAĞBAŞI-UĞRAK (DOKAP) İL YOLU SALMANKAŞ TÜNELİ BAYBURT 8.200
AYRIM BİTLİS 9. BÖLGE HUDUDU T2 TÜNELİ
(DELİKLİTAŞ) BİTLİS 376
VAN-BAHÇESARAY BAHÇESARAY KAR TÜNELİ VAN 2.000
(ALANYA-GAZİPAŞA)AYRIM-(TAŞKENT-BAŞYAYLA)
AYRIM YOLU ÇAYARASI-1 ANTALYA 224
ILGAZ TÜNEL İNŞAATI ILGAZ TÜNELİ KASTAMONU -
ÇANKIRI 10.968
ZONGULDAK-AMASRA-KURUCAŞİLE-CİDE YOLU ASLANKAYASI TÜNELİ ZONGULDAK 762
(DEVREK-ÇAYCUMA) AYR.-ZONGULDAK SAPÇA ZONGULDAK 639
GEBZE-ORHANGAZİ-İZMİR OTYOLU ORHANGAZİ YALOVA 7177
GEBZE-ORHANGAZİ-İZMİR OTYOLU SELÇUKGAZİ BURSA 2497
GEBZE-ORHANGAZİ-İZMİR OTYOLU BELKAHVE İZMİR 3209
KUZEY MARMARA OTOYOLU ÇAMLIK İSTANBUL 1201
28 ADET TAMAMLANAN TÜNELİN TOPLAM UZUNLUĞU 82.220

YAPIMI TAMAMLANAN BAZI TÜNEL PROJELERİ
Orhangazi (Samanlı) Tüneli (Bursa)
İstanbul-İzmir Otoyolu üzerindeki Gebze-Orhangazi arasında bulunan Samanlı Dağı’ndaki Orhangazi Tüneli 2x2 olarak hizmet veriyor. Tüp uzunluğu 7.180 m (2x3.590 m). Orhangazi, Türkiye’nin trafiğe hizmet veren en uzun otoyol tüneli.

Selçukgazi Tüneli (Bursa)
İstanbul-İzmir Otoyolu üzerinde Gemlik-Bursa arasında bulunan Selçukgazi Tüneli 2x2 olarak hizmet veriyor. Tüp uzunluğu 2.500 m (2x1.250 m).

Belkahve Tüneli (İzmir)
İstanbul-İzmir Otoyolu üzerinde İzmir Bornova’da bulunan Belkahve Tüneli 2x2 olarak hizmet veriyor. Tüp uzunluğu 3.210 m (2x1.605 m).

Çamlık Tüneli (İstanbul)
Kuzey Marmara Otoyolu (Odayeri-Kurtköy) kesiminde ve Asya Yakasında yer alan
Çamlık Tüneli 2x2 olarak hizmet veriyor. Tüp uzunluğu 1.201 m (555+646 m). Çamlık
Tüneli, 22 metre çapı ve 236 metrekare kazı alanıyla Türkiye ve Avrupa'nın en geniş tüneli olma özelliğine sahip.

Erkenek Tüneli (Malatya)
Malatya-Darende Ayrımı-Adıyaman Gölbaşı Yolu’nda yer alan Erkenek Tüneli 2x1.816 m.

Kömürhan Tüneli (Malatya)
Malatya-Elazığ yolunda yer alan 2x2.400 m uzunluğundaki Kömürhan Tüneli, ikincil işler hariç tamamlandı. Köprüyle birlikte 2017 yılında açılacak.

YAPIMI DEVAM EDEN BAZI ÖNEMLİ TÜNELLER

TÜNEL ADI     GÜZERGÂH     UZUNLUĞU (M)
Ovit Tüneli                 Rize-Erzurum     2 x 14.300
Kırık Tüneli                 Rize-Erzurum     2 x 7.100
Dallıkavak Tüneli             Rize-Erzurum     2 x 3.100
Cankurtaran Tüneli             Hopa-Borçka     2 x 5.200
Cudi Tünelleri             Cizre-Şırnak     2 x 1.400
Akdeniz Sahil Yolu Tünelleri     Mersin-Antalya (27 Adet)     28.300
Ordu Çevre Yolu Tünelleri     Ordu                     2x9.400
Geminbeli Tüneli             Suşehri-Sivas             2 x 4.200
Eğribel Tüneli             Dereli-Şebinkarahisar         2 x 5.900
Kop Tüneli                 Erzurum-Bayburt             2 x 6.500
Güzeldere Tüneli             Van-Hakkâri             2 x 3.100
Zigana Tüneli             Trabzon-Gümüşhane         2 x 14.500
Demirkapı Tüneli             Antalya-İbradı             1x5000
Kahramanmaraş-Göksun-Kayseri Tünelleri Kahramanmaraş-Kayseri (9 Adet) 2x15.580
Karasu Tüneli             Kaynarca - Karasu             2x4.100


OVİT TÜNELİ
Rize’yi Erzurum’a bağlayacak olan Ovit, 14,3 km’lik uzunluğuyla Türkiye’nin ve
Avrupa’nın birinci, dünyanın ikinci en uzun çift tüplü karayolu tüneli olacak.
Tamamlanması ile güzergâh 3,8 km kısalacak. Doğu Karadeniz, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu’ya açılan bir kapıya sahip olacak.

Bu proje, Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP) kapsamındaki illerin önce Doğu Karadeniz Bölgesi’ne oradan da diğer komşu ülkelere yüksek standartlı bir yol ile bağlanması suretiyle GAP ürünlerinin önemli bir bölümünün Karadeniz limanlarına çıkarılarak Rusya, Ukrayna, Kafkaslar ve Türkî Cumhuriyetlere ulaştırılmasında önemli bir potansiyele sahip.

Yapımı 2012’de başlayan tünelde ışık göründü. 2017’nin Aralık ayında bitiyor.


TEHLİKELİ MADDE TAŞIMACILIĞI DA KAYIT ALTINDA
Karayolu taşımacılığının düzenlemesine ilişkin çalışmalarımız da devam ediyor.
Bu alandaki eksikleri giderip daha rahat ve güvenli taşımacılık yapılabilmesine olanak sağladık. Taşımacılık sektörüne düzen getirdik.

Tehlikeli Madde Taşımacılığının emniyetli ve güvenli bir şekilde yapılması için gerekli yasal altyapıyı oluşturduk. 2014 yılında sektörü lisanslandırmaya başladık.

Bugüne kadar 20.048 işletmeye Tehlikeli Madde Faaliyet Belgesi verdik. 1 Ocak 2015 den itibaren tehlikeli madde taşıyan araçları daha etkin bir şekilde denetlemeye başladık. 2015-2016 yıllarında toplam 63.893 araç denetlendi.

Taşımacılıkta kullanılan araçları, ambalaj ve kapları standartlara uygun hale getirerek belgelendiriyoruz. Üretici firmalarımızı sertifikalandırma işlemlerini yurt dışındaki onay kuruluşlarına yaptırmaktan kurtarmış olduk.

HIZ, GÜVEN, KONFOR YENİ TÜRKİYE’NİN DEMİRYOLLARI
İnsanımıza ray üstünde seyahat etmenin verdiği hazzı ve konforu hatırlattık. Milletimizin teveccühü bizi demiryolu sektöründe yapacağımız çalışmalarda daha da kamçıladı. Yaklaşık 50 yıl atıl kalmış bir sektöre hayat verdik.

GÖSTERGE     2003 YILSONU     2016 YILSONU     2003-2016 ARTIŞ (%)

Demiryolu Ağı (km)             10.959         12.532 14
Yüksek Hızlı Hat +Hızlı Hat Uzunluğu (km) 0 1. 213
Konvansiyonel Hat Uzunluğu (km) 10.959 11.319 3
Sinyalli Hat (km) 2.505 5.462 118
Elektrikli Hat (km) 2.082 4.350 108
YHT Taşınan Yolcu (Milyon) (Toplam) 0,0 29,6
Demiryolu ile Taşınan Yolcu (TCDD kent
içi ulaşım dahil) (Milyon) (Yıllık) 76,9 176,7 130
Demiryoluyla Taşınan Yük (Milyon Ton) 15,9 25,9 63
Elektrikli Tren Seti (adet) 88 117 33
İZBAN Araçlar (Elektrikli Tren Seti) 0 73
Dizel Tren Seti (adet) 49 80 63
Yük Vagonu (adet) 16.070 19.317 20
DE Anahat lokomotif (adet) 406 436 7
Lojistik Merkez (adet) 0 7
Elektrikli Tren Seti (YHT) (adet) 0 19