Yükleniyor...

Basbakan Davutoglu’nun 19 Ekim Muhtarlar Günü mesaji

 

Sayın Başbakanımızın 19 Ekim Muhtarlar Günü dolayısıyla yayınladığı mesaj aşağıdadır:

"Muhtarlık müessesesi; bir yanıyla yerel demokrasinin en eski örneğini temsil eden, diğer yanıyla da devletimizin en küçük ve her noktadaki parçası olan bir kurumdur.

Muhtarlarımız, bulunduğu mahallede veya köyde devletimizin tüm kurumlarını temsil etmektedir.

Muhtarlık, bölgedeki halkın devlet kurumlarıyla ilişkilerinde aracı bir rol oynarken, diğer yandan da çağdaş kamu yönetimi anlayışının en temel unsurlarından birisi olan yönetime katılımcılığı kolaylaştırmaktadır.

Hem milleti hem de devleti temsil gibi önemli bir görevi deruhte eden Muhtarlarımıza hizmetlerinden dolayı şükranlarımı sunarken, kendileri için daha iyi çalışma şartları sağlayacak yeni düzenlemelerin geleceğini de müjdelemek istiyorum.

Hükümetimiz, Muhtarlarımızın çok önemli fonksiyonunun ve fedakarca çalışmalarının farkındadır ve buna uygun iyileştirmeleri hızla hayata geçirecektir. Yönetim anlayışımızda; vatandaşlarımızın devletimize ihtiyaç duyduğunda çalacakları ilk kapının Muhtarlıklarımız olduğu bilinci çok önemli bir yer tutmaktadır.

19 Ekim 1829 tarihinde gerçekleştirilen İstanbul Nüfus Sayımı vesilesiyle yayınlanan Hatt-ı Hümayun’da Muhtarlık kurumunun tesisine giden yol açılmış oldu.

Biz de, bu tarihî günden hareketle 19 Ekim’in bundan böyle ’Muhtarlar Günü’ olarak kutlanmasına ilişkin kararı aldık. Hükümet olarak, değerli Muhtarlarımıza özel bir günü ihdas etmiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.

Bu düşüncelerle ’19 Ekim Muhtarlar Günü’nü kutluyor, tüm Muhtarlarımıza selam ve sevgilerimi iletiyorum."

join us icon
SEN DE ARAMIZA KATIL Gücümüze Güç Katalım.