Basbakan Erdogan’in Erzurum Kongresi’nin Yildönümü dolayisiyla yayinladigi mesaj
Sayın Başbakanımızın Erzurum Kongresi’nin Yıldönümü dolayısıyla yayınladığı mesaj şöyledir:
"Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a ayak basmasıyla başlayan Anadolu hareketinin Erzurum durağı; tarihimiz açısından çok derin ve kritik bir öneme sahiptir.
Erzurum Kongresi’nde alınan kararlar doğrultusunda Aziz Milletimiz; kendi kaderini, kendi geleceğini tayin etme iradesini tüm dünyaya gür bir şekilde ilan etmiştir.
Manda ve himayeyi kesinlikle reddeden ve milli sınırlar içinde vatanının bütünlüğünü esas alan kararlar doğrultusunda, tüm milletimizin mutabakatıyla topyekûn bir mücadele başlatılmış ve İstiklal Savaşımız şanlı bir zaferle taçlanmıştır.
İnanıyorum ki Erzurum Kongresi’nde oluşan ruh ve heyecan ebediyen sürecek ve milletimize rehberlik edecektir.
Tarihimizin en önemli dönüm noktalarından olan Erzurum Kongresi’nde aldıkları kararlarla milli birliğimizin perçinlenmesine ve bağımsızlığa ulaşmamıza katkı sağlayan Kongre’nin değerli üyelerini ve İstiklal Savaşı’nın tüm kahramanlarını rahmetle, minnetle yad ediyorum.
Bu düşüncelerle Kongre’ye ev sahipliği yapan Erzurum’u ve Erzurumluları içtenlikle tebrik ediyor, tüm vatandaşlarıma en kalbi duygularımla sevgilerimi, selamlarımı sunuyorum."