Basbakan Yildirim’in Usak Evet Diyor Mitingi’nde yaptigi konusmanin tam metni
Bu büyük millete meydan okudu. İşte şimdi buna dikkat edeceğiz bir daha öyle bir değişiklik getirelim ki her zaman tek başına hükümet çıksın. İşi şansı bırakmayalım. Bugün AK Parti, ama yarın başkası da olabilir kim olursa olsun, ama mutlaka tek başına güçlü iktidar olsun, çünkü bu bölgede güçlü olunmazsa işimiz zor değerli vatandaşlarım işimiz zor, güçlü olmak mecburiyetindeyiz. Onun için bu değişikliği getirdik. 14 yıldır bize yetki verdiniz, her seçimde de verdiğiniz yetkiyi artırdınız Allah sizden razı olsun. Ama biz de boş durmadık memleketimizin kalkınması için yollar yaptık, hastaneler yaptık, okullar yaptık, üniversiteler açtık, tarıma, sanayiye, üretime her türlü desteği yaptık, gençlerimizin geleceği için yatırımlar yaptık. Bunları yaparken bir yandan da şeytan taşladık. Darbecileri de def ede def ede buralara geldik. Hatırlayın, cumhurbaşkanı seçeceğiz olmaz dediler elektronik muhtıra verdiler, olmadı 367 icadını çakırdılar. Biz ne dedik? Olmaz mı diyorsunuz kardeşim? O zaman bu işi millete soralım, millete geldik Uşaklılara sorduk, Denizli’ye sorduk, İzmir’e sorduk, Aydın’a sorduk, Hakkari’ye sorduk, Sinop’a sorduk, Edirne’ye sorduk yurdun her köşesine sorduk. Vatandaş dedi ki, siz misiniz cumhurbaşkanını seçtirmeyen ben seçeceğim dedi ben ve Recep Tayyip Erdoğan’ı Cumhurbaşkanı seçtiniz mi? Allah sizden razı olsun. O da şimdi seçilmiş Cumhurbaşkanı başımızda.
Değerli kardeşlerim, şimdi yaptığımız iş seçtiğimiz cumhurbaşkanlığına uygun anayasa değişikliğini yapmak bundan başka bir şey değil. Bakın yine boş durmadılar, yine ders almadılar bu darbe zihniyeti, bu vesayet zihniyeti ondan sonra Gezi olaylarını başlattılar ülkeyi birbirine karıştırmaya çalıştılar, vatandaşı birbirine düşürmeye başladılar. Onda da başarılı olamadılar 17-25 Aralık’ta FETÖ’cüler bu sefer işbaşına geldi onlar hükümeti yıkmaya Başbakanı alaşağı etmeye çalıştılar. Onu da başaramadılar en son 15 Temmuz o gece bu meydan 15 Temmuz gecesi Uşak meydandaydı. Ay Yıldızlı bayraklarınızı aldınız ve bu darbecilere hak ettiği cevabı verdiniz Allah sizden razı olsun. Bu millet büyük millet, bu milletle hiç kimse bilek güreşi yapamaz. PKK’sı da, FETÖ’sü de, DEAŞ’ı da alayı gelse bu millet hepsinin hakkından gelir. O darbecileri püskürttük, inlerine girdik şimdi hepsi hesabını veriyor, hesap verecekler o şehitlerimizin hesabını verecekler, o gazilerimizin hesabını verecekler.
Sevgili kardeşlerim, engelleri aşa aşa bugünlere geldik. Ancak diyoruz ki, bu güçlü iktidar kalıcı hale gelsin, burada durmasın bu işi şansa bırakamayız. Türkiye’de istikrarı kalıcı hale getiremezsek elde ettiğimiz bütün kazançlarımız birer birer yok olur. AK Parti tek başına iktidar kurabilecek çoğunluğu 7 Haziran’da kaybetti 5,5 ay sürdü o sürede yaşananları şöyle hatırlayın. Az önce söyledim bölücü parti HDP meydan okumaya başladı. 3-5 tane milletvekili fazla alınca Türkiye’nin sahibi zannetti kendisini. Dolayısıyla, değerli kardeşlerim Türkiye’nin güçlü iktidara ihtiyacı var. O nedenle 16 Nisan’da yapılacak halk oylamasıyla Türkiye artık efendim iktidar oldu olmadı, hükümet kuruldu kurulmadı işini geride bırakıyor. Siz Uşaklılar önünüze 2019’da başlayacak bu sistem, şimdi o yalanı da söylüyorlar. Efendim 16 Nisan’dan sonra her şey değişecek yeni sistem devreye girecek öyle bir şey yok. 2019 seçimlerinde cumhurbaşkanı seçimiyle meclis seçimi birleştiriliyor aynı gün yapılıyor. Artık 4 sene değil, 5 sene de bir seçim yapılacak. Önünüze iki sandık gelecek birisi Cumhurbaşkanı seçimi, diğeri Meclis seçimi yani milletvekilleri seçimi. Cumhurbaşkanlığına kimi seçerseniz seçim bittiği akşam Türkiye’yi 5 seneliğine kim idare edecek ona karar vermiş oluyorsunuz, yani Meclis’e bırakmıyorsunuz. Güvenoyunu siz veriyorsunuz seçimi siz yapıyorsunuz. Artık hükümet kuruldu kurulmadı, kriz oldu olmadı bunlar tarihe karışıyor. Diğer yandan milletvekillerinizi seçiyorsunuz milletvekilleri de gidiyor Meclis’te kanunları yapıyor. Seçtiğiniz cumhurbaşkanın ve onun bakanlarını, yardımcılarını denetliyor. Doğru dürüst iş yapıyorlar mı, yapmıyorlar mı bunu da denetliyor. 5 yıl geçti her şey yolunda beğendiniz cumhurbaşkanı hükümeti düzgün iş yapıyor hoşunuza gidecek şeyler yapıyor bir 5 yıllığına daha seçiyorsunuz. Ondan sonra ya çok iyi devam et yok bu kadar 10 sene sonra isterse ne kadar başarılı olursa olsun bitti değişecek, çünkü gelecek nesillere şans vermek lazım, yeni idareciler, yeni isimlerin yetişmesi lazım. Böylece ne olacak? Hükümet daha güçlü hale gelecek, içeride, dışarıdaki sorunlarımızı daha fazla müdahale edecek, daha hızlı çözüm üretecek ve ülkenin itibarını hem içeride, hem dışarıda daha da yükseltecek.
Yargı yeni getirilen değişiklikle yargı tek hale geliyor. Şimdi ne var? Askeri yargı var, sivil yargı var. Ya suçun sivili, askeri olur mu? Suç suçtur. İşte asker kılığına girmiş olanların 15 Temmuz’da yaptıklarını gördük. Ne yaptılar? Devletin, milletin sizin paralarınızla alınan o tankları, uçakları, helikopterleri, silahları çalıp milletin üzerine ateş ettiler bunu gavur bile yapmaz, bunu düşman bile yapmaz. Bu alçak FETÖ’cüler bunların yatacak yeri yok. Değerli kardeşlerim, demokrasi tarihimizde bakın gençler, sevgili kardeşlerim bakın demokrasi tarihimize bakalım nereye bakalım? 1950’ye bakalım daha ilerisine gitmeyin, çünkü orada CHP’den başka parti yok tek parti, bakmaya lüzum yok. 50’de kim geldi? Ege’nin efesi merhum Menderes geldi Menderes. Çok partili hükümetler başladı Menderes iki dönem 10 sene hizmet etti, biliyorsunuz Menderes çok büyük işler yaptı. Yollar yaptı, köprüler yaptı, okullar yaptı memleketi bir baştan bir başa mamur etti. Niye? Tek başına iktidardı. Başka tek başına iktidar nerede var? Özal dönemi var merhum Turgut Özal. O da çok güzel işler yaptı, Türkiye’yi dünyaya açtı, Türkiye’yi değiştirdi. Çok büyük otoyollar yapıldı, efendim, güzel hizmetlere imza attı etti iki. Birde kim var? AK Parti var, Recep Tayyip Erdoğan dönemi var. 14 yıl sizlerin desteğiyle ne yaptık? AK Parti olarak destan yazdık destan. Çok güzel işler yaptık. Neye rağmen yaptık? Darbe tehditlerine rağmen, 15 Temmuz’a rağmen, 367 krizine rağmen 17-25 Aralık’a, Gezi olaylarına rağmen yaptık. Bir yandan engellerle uğraştık, bir yandan da vatandaşın hayalini gerçeğe dönüştürdük. Şimdi bu yeni sistem de artık engel yok, engelli koşu bitiyor, engelsiz koşu başlıyor işte fark bu. Peki, 1950’den bugüne 67 yıl geçmiş 3 dönem 10-10-14 ne yaptı? 34 67 yılın yarısı boşa gitmiş. Yarısında Türkiye kazanmış, 70’te kaybetmiş 70’li yıllarda kaybetmiş, 90’lı yıllarda kaybetmiş, 60’lı yıllarda kaybetmiş maalesef kazanılanlar yok olup gitmiş. İşte diyoruz ki ey vatandaşlarım, değerli kardeşlerim kazandıklarımızı artık kaybetmeyelim, sürekli kazanalım. Sürekli kazanınca ne olacak? Türkiye güçlenecek. Türkiye güçlenince etrafındakiler horozlanmayacak, herkes haddini bilecek, onun için Türkiye’nin güçlenmeye ihtiyacı var. Bugün AK Parti, yarın başka parti olur. Hayır hayır diye bozuk plak gibi yalan söyleyeceğine Kılıçdaroğlu sen de evet de bu değişikliği yapalım sen de çalış, sen de belki milletin gözüne girersen sen de iktidar olursun niye karşı çıkıyorsun? Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemiyle en başta ekonomi şaha kalkacak, çok daha büyüyeceğiz. AK Parti döneminde değerli kardeşlerim bir Türkiye’yi 3 Türkiye yaptık şaka değil. 2001 krizini burada belki bazı genç kardeşlerimiz hatırlayamaz ama siz iyi bilirsiniz. O kasaların fırlatıldığı günleri, anayasa kitapçığının fırlatıldığı günler, 23 tane bankanın battığı bir gecede 7 milyar doların uçup gittiği, faizlerin 7500’lere çıktığı, Türkiye’nin yerle bir olduğu, IMF’nin gelip kasamıza el koyduğu o günleri hatırlayın. İşte Türkiye bugünlere daha yaşamasın diye diyoruz ki, bu cumhurbaşkanlığı hükümet sistemine geçmemiz lazım buna Türkiye’nin ihtiyacı var. Bu ne AK Parti için, ne Recep Tayyip Erdoğan için. Erdoğan için değil, her doğan için her doğan için buna ihtiyacımız var.
Terörle mücadele gücümüz artacak, güçlü hükümet demek terörün korkulu rüyası demektir. İşte bakın kaçacak delik arıyorlar. Dün değerli kardeşlerim Siirt’teydim dün Bitlis’teydim aynen Uşak gibi Ay Yıldızlı bayraklar dalgalanıyor, herkes kahrolsun PKK diye bas bas bağırıyor. 2 yıl önce burada bayraklarını insanlar açığa çıkaramıyorlardı, terör örgütü bütün bölgeyi sindirmişti. Ama artık vatandaşlarımız doğuda da, batıda da teröre karşı ter yürek olmuş, bir olmuş, beraber olmuş teröristlerde kaçacak deli arıyorlar. Nereye giderse gitsinler peşlerindeyiz, enselerindeyiz canlarına okuyacağız.
Bak ne diyor? 16 Nisan’da birliğe, beraberliğe, kardeşliğe, Türlüğün bekası için, geleceğimiz için, vatanımız, bayrağımız için tek vatan, tek bayrak, tek millet, tek devlet için kararımız evet. Kararımız evet. Kararımız evet. Allah sizden razı olsun. Uşak’a yakışan da budur. Türkiye dış politikasında daha güçlü olacak. Yatırımlar daha da hızlanacak, üretim artacak yeni iş, aş imkanları ortaya çıkacak. Büyük hedeflere, güçlü Türkiye’ye Uşak hazır mı? Evet. Türkiye’nin önünü açacak, bahtını açacak, ufkunu açacak değişime var mısınız? Evet. Uşak kararımız evet. Uşak aydınlık yarınlara hazır mı? Evet. Uşak büyük Türkiye’ye ne diyor? Evet. Maşallah maşallah Allah hepinizden razı olsun sağ olun, var olun.
Bak yolların kuralı olduğunu da unutmayın ha tamam mı? Kaymakçı.
Değerli Uşaklılar, değerli hemşerilerim, aziz kardeşlerim, vatandaşlarım 14 yıl boyunca hanım kardeşlerimiz, kızlarımız onlara çok şey borçluyuz, sizlere çok şey borçluyuz. Çünkü siz AK Parti’nin başarısının arkasındaki en büyük mimarlarsınız. Bakın Türkiye’de ekonomi krize girdiğinde en fazla çileyi çeken kadınlarımız. Terör saldırısı olursa en çok acıyı hanım kardeşlerimiz çekiyor. Eğitimde bir problem olsa en fazla kadınlarımız etkileniyor. Sağlık sistemimizde sorun olsa en çok hanım kardeşlerimiz etkileniyor. Türkiye’nin kadınları mutluysa Türkiye’de mutludur, ülkede mutludur. Biz bu anlayışla kadınlarımızın haklarını, kadınlarımız şartlarını çok daha iyileştirmek için büyük gayret gösterdik. Ekonomiyi büyüttük, kadınlarımızın iş hayatına, siyaset hayatına, eğitim alanında, sağlık alanında daha fazla görev almasını sağladık.
Değerli kardeşlerim, sağlıkta dönüşümü gerçekleştirdik, hastaneleri çok modernleştirdik, yeni hastaneler açtık. Bugün sağlıkta çalışanların yarısı kadındır, kadınlarımızdan oluşuyor. Doktorlar, sağlık görevlileri, hemşireler işte Türkiye’nin geldiği nokta bu. AK Parti olarak kadınlarımız siyasette daha fazla yer alması için ciddi adımlar attık. Şehit annelerini, şehit eşlerini kutsal emanet olarak gördük ve onlara her türlü desteği sağladık. Engelli yavrularımızın analarına her türle desteği verdik, dul kadınlarımızı da unutmadık onlara da destek verdik. Çocuklar okusun diye annelere nakit ödemeler yaptık bütün bunlar devam edecek. Bunlar bir lütuf değil, bunlar bizim görevimiz. Hanım kardeşlerimizin yüzünü daha da güldürmeye, onların toplumsa hayatımızda hayatın her alanında daha fazla yer alması için çalışmalarımız hız kesmeden devam edecek.
Sevgili gençler, Uşak’ın gençleri 14 yıl boyunca gençlerimize de çok yatırım yaptık. Türkiye’nin her ilinde üniversite açtık. Üniversitesi olmayan ilimiz kalmadı. 72 üniversitemiz vardı bugün 182 üniversiteye çıktık işte hizmet. 7 milyondan fazla üniversite öğrencimiz var. Biz sizlerle gurur duyuyoruz.
Sevgili gençler, 2016 yılında Uşak’a üniversite açtık mı? Uşak’ta birçok spor salonları yurtlar inşa ettik. Uşaklı öğrencilerimizi her bakımdan destekledik, başvuran her gencimize burs verdik, kredi verdik. Bakın AK Parti’den önce bir öğrencinin aldığı kredi miktarı 45 liraydı, şimdi ne kadar? 425 lira aradaki farkı görün. Bu değişiklikle en fazla size yeni haklar gelecek gençler. Bu anayasa değişikliği en fazla gençleri ilgilendiriyor. 16 Nisan’da değişiklik gelirse burayı iyi dinleyin 18-25 arasındaki kadın-erkek bütün gençlerimiz oy verecekleri gibi aday da olacaklar seçilebilecekler. İster belediye başkanı, ister muhtar, ister meclis üyesi ister milletvekili seçen mutlaka seçilmelidir bunu da getirdik. Ama gelin bakın CHP, HDP var gücüyle karşı çıkıyor. Bak bu CHP bir yandan gençlerin siyasete girmesine karşı çıkıyor, bir yandan da çocuklara film çevirtip hayır deyin diye reklamlar yapıyor bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu? Hani gençleri düşünüyorsun, gençlerin önünü açacak değişikliği engellemek için çocukları kullanıyorsun yakışır mı? 9 milyon 18-25 yaş arasında gencimiz var CHP bunları yok sayıyor yok, siz de yok sayacak mısınız gençler? 16 Nisan’da sizi yok sayan bu hayırcı zihniyete gereken cevabı gençlerden bekliyoruz hazır mı gençler? Efendim diyor, 18 yaşında milletvekili olacak 2 yıl sonra ömür boyu emeklilik kazanacak, yalan var mı böyle bir şey? Şimdi emekli olmak için ister cumhurbaşkanı olun, ister başbakan ol, ister bakan ol, ister milletvekili ol, ister BAĞKUR’lu ol, ister bir yerde işçi ol, öğretmen ol, memur ol en az 25 sene çalışmak gerekiyor. Yetmez 25 sene primini de ödeyeceksin, yetmez şimdi yaşta var eğer 25 sene 45 yaşında dolarsa 20 sene de bekleyeceksin öyle maaş alacaksın. Bütün bunları biliyor biliyor da bile bile bile milletin gözünün içine bakarak yalan söylüyor. Bu ne demek? Şimdi 18 yaşında 19-20-21-22-23-24-25 9 milyon diyor ki askerlikten muaf olacak peki, doğru değil yanlış. 18 5 sene milletvekili etti 23, 30’a kadar zaten erteleme var üniversiteye gidenler ne yapıyor? Erteliyor bu da aynı, burada da yalan söylüyor. Bir şey daha yapıyor, şimdi bu 9 milyon gencin seçilme hakkı gelen bu değişiklikle seçilme hakkına sahip olacak 9 milyon gencin yarısı kız onları hiç saymıyor. Onların sanki askerlik derdi yok da ama onları da hiç dikkate almıyor sizi saymıyor bu adam yok sayıyor yok, kafasında size yer yok. Kızlarımıza kafasında yer yok bunlar çağ dışı çağ. Bunlar 50 öncesi bunların modeli daha eski. Anayasa 82 model bunlar 1930 model. Bu zihniyetle bir yere gidilmez.
Gençler 18 yaşında evleniyor, yuva kuruyor, ehliyet alıyor, erkek gençlerimiz 20 yaşında askere gidiyor, ülkelerini korumak için 15 Temmuz’da meydanlara iniyor, alçaklarla mücadele ediyor, bayrağı yere düşürmüyor ve sıra seçilmeye gelince Sayın Kılıçdaroğlu olmaz diyor. Gençler bu işe bulaşmasın, biz varken gençlere ne lüzum var canım ölene kadar biz idare ederiz, bu kadar bencillik olur mu? Olmaz. Neyse siz anladınız mevzuyu gereken neyse benim gençlerim bunun cevabını verir ben inanıyorum gençlere. Kim ne derse desin siz hakkınıza sahip çıkacaksınız, gereken cevabı vereceksiniz.
Değerli kardeşlerim, şimdi CHP bu anayasa değişikliğine hayır diyor. Olur CHP yöneticileri diyebilir, ama niçin hayır dediğini anlayan yok, ben anlamadım bir ay oldu bir şey anlamadım çünkü neyi değiştiriyoruz? Meclis’te bunlar kavga ettikleri için, oraya buraya saldırdıkları için ne değişiyor? Bunu okuma fırsatı bulamadılar okumamış adam, değişikliğin ne getirdiğini, ne getirmediğini inanın ki bilmiyorlar yalan dolan aynen bozuk plağa döndü bozuk plak gibi dönüyor dönüyor dönüyor aynı şeyler. Biz bozuk saat bile günde iki sefer doğru söyler bunlar bozuk saati bile aratmaya başladılar. Bugün bu CHP 1950’den beri 67 yılda tek başına iktidar olmadı, ancak darbelerin arkasından bir fırsat bulursa iktidarın bir tarafından tutundu. Dolayısıyla, bunların ülke yönetme tecrübesi yok, bilgisi yok bunların sırtında yumurta küfesi de yok atıp duruyorlar. Aynen benim babaannemin rahmetlinin lafı gibi üfle evladım üfle kaval elin yel Allah’ın üfle bakalım bu da üflüyor ha babam üflüyor. Bunlar hiç sorumluluk almadılar, bizim karşılaştığımız sorunları 10’da 1’ni bunlar görseydi kaçacak yer ararlar.
Şimdi Sosyal Sigortaları nasıl batırdığını sen biliyorsun değil mi? O ilaç kuyruklarını, o hastane kuyruklarını o hastane kuyruklarını 2 trilyon zarar uğrattığını unuttu zannediyor millet. Şimdi kalkmış salon salon geziyor salonlardan çıkmıyor gel meydana kardeşim meydana gel meydana meydanda vatandaş Uşak’a gel Uşak’a. Her gün akla hayale gelmeyen iddialar maksat kafa karıştırmak. Ana Muhalefet Partisinin Genel Başkanı biraz ağır olur, ağır çünkü Ana Muhalefet Partisi demek iktidara hazırlanan parti demektir. Bu kadar yeğlik olmak, biraz ağır ol ağır. Ne diyor? Evet SSK Genel Müdürlüğü yapmış işte marifetlerini biliyoruz daha fazlasına lüzum yok.
Değerli kardeşlerim, şimdi sevgili Uşaklılar bu anayasa değişikliğine kimler hayır diyor şöyle bir tekrar gözden geçirelim. CHP hayır diyor değil mi? HDP o da hayır diyor. Terör örgütü PKK, FETÖ onlarda hayır diyor. Avrupa’nın bazı ülkeleri Almanya, Hollanda, İsviçre onlar da hayır diyor bunlar tesadüf mü ya? Türkiye’yle uğraşan herkes hayır diyor. Ya onları anladık da CHP sen niye hayır diyorsun kardeşim? Milyonlarca CHP’li kardeşime sen niye böyle hayır diyerek onları bu ülke için, ideallerini bu ülke için hedeflerini gölgeliyorsun. Birde şeyler çıktı şimdi milliyetçilik adına hayır kervanına katılan maskeli milliyetçiler var sözüm ona, siz nasıl milliyetçisiniz? Ülkücü, milliyetçi, MHP’li kardeşlerim PKK’yla aynı safta duranlara gereken cevabı verir inşallah ben buna inanıyorum. Milliyetçi FETÖ’nün oyuncağı olur mu? Olmaz. Milliyetçi Türkiye düşmanlarıyla iş tutar mı zannediyorsunuz? Tabi ki milliyetçi ve ülkücü milletini sever, ülkesini sever, vatanı için, bayrağı için ne yapacağını çok iyi bilir. Ben buradan AK Partili yol arkadaşlarıma, Milliyetçi Hareket Partisine gönül veren milliyetçi ve ülkücü kardeşlerime, Büyük Birlik Partili kardeşlerime, efendim Saadet Partisine gönül veren kardeşlerime, Cumhuriyet Halk Partisine gönül veren kardeşlerime sesleniyorum, Türkiye’nin geleceği için, daha güzel günler için ve Türkiye’nin terörle mücadelesin de çok daha büyük başarılara imza atması için 16 Nisan’da Uşak evet. Allah sizden razı olsun. 16 Nisan’da efeler ne diyecek efeler? Evet. Büyük Türkiye için evet. Güçlü Türkiye için evet. Büyük ekonomi için evet. Maşallah.
Tek bayrak için evet.
Tek devlet için evet.
Tek vatan için evet.
Tek milleti için evet.
Kararımız evet. Kararımız evet. Kararımız evet. Allah sizden razı olsun. O halde hiç durmayacağız iş bitmedi. 16 Nisan’a kadar durmak yok yola devam. Durmak yok yola devam. Kapı kapı dolaşacağız el sıkacağız, tebessüm edeceğiz bütün vatandaşlarımıza bu işin doğrusunu anlatacağız. Bu sistemi kimin istemediğini, niye istemediğini, neden hayır dediğinizi bunları bütün vatandaşlarımıza anlatacağız. Bu sıradan bir iş değil, bu Türkiye’nin istiklal ve istikbal meselesidir, bu memleket meselesidir Uşaklılar memleket meselesi. Onun için her bir Uşaklı kardeşim bu sürece daha fazla omuz vermesini istiyorum.
Şimdi sizden bir söz istiyorum Uşak ilk günden beri bize hep destek oldu bizi hiç yalnız bırakmadı. Buradaki muhteşem tabloda bunu gösteriyor. Uşak’ın plakası kaç? Kaç? O halde plakamızı tutturacağız değil mi? Yüzde 64 tamam mı? Tamam mı? Söz mü? Allah sizden razı olsun. Uşak’a yakışır be.
Şimdi biraz da Uşak’ı konuşalım Uşak’a ne yaptık, ne yapacağız onlara da bir göz atalım ve işimizi tamamlayalım şimdi dinleyin. Evet, siz bizi biliyorsunuz biz de sizi biliyoruz 14 yıldır beraberiz. Memleket için neler yaptığımızı, nasıl büyük eserleri hayalden gerçeğe dönüştürdüğümüz biliyorsunuz. Uşak’a hizmet gelsin, yatırım gelsin diye 2002’den beri durmadan, yılmadan çalışıyoruz. Çünkü biz meydanlara gelip oy isteyip seçimden sonra toz olanlardan değiliz. Her zaman iç içeyiz, hesap ortada, kitap ortada, hizmet ortada. 14 yılda Uşak’a tam 4,5 milyar yatırım yaptık. 4,5 katrilyon. Şurada gelirken gördüm hemen yolun sağında sanayi o mezbelelik yer TOKİ ne güzel hale getirmiş, konutlar, işler pırıl pırıl olmuş. Tam da şehrin girişinde Uşak’a yakışan bir iş olmuş helali hoş olsun. Uşak’ta sadece 1 yılda 47 milyon dolar ihracat yapılıyordu kaça çıkmış biliyor musun? 251 milyon dolara çıkmış. 47’den 251’e. Ne kadar artmış? 5 kat 5 helal olsun. Yine gelirken gördüm solda Uşak Devlet Hastanesi 400 yataklı güzel bir eser olmuş Uşak’a hayırlı, uğurlu olsun. Toplam 4 bin konut yaptık 12 spor tesisi yaptık, kanser teşhis merkezi, nükleer tıp merkezini yaptık hizmete aldık. Uşak Üniversitesini kurduk, binlerce öğrencimiz eğitim görüyor. Bütün ilçelerimize meslek yüksekokulu açtık. Üniversite öğrenci sayısı bakın 2006’dan bu tarafa 31 bin oldu Uşak’a 31 bin nüfus bu ekonomi demek. Türkiye’de ilk defa iki ili kapsayan bir Uşak’ta, diğeri Afyonkarahisar’da teknoloji geliştirme merkezi kurduk. 15 baraj, 10 gölet ve 40’tan fazla selden korunma taşkın koruma tesisini yaparak hizmete aldık. 92 bin dönüm araziyi suyla buluşturduk. Uşak’a doğalgaz geldi mi? Evet. Uşaklı çiftçilerimize tam 900 milyon destek verdik helali hoş olsun. Uşak’ın tarhanası çok meşhur, şimdi Uşak tarhanasını dünya markası yapacağız dünya markası. Bakın Uşak’ta 29 kilometre bölünmüş yol vardı kaça çıkardık biliyor musunuz? 171 kilometreye çıkardık. Uşak’ı Afyon’a, İzmir’e bağladık Denizli’ye de az bir şey kaldı 15 kilometresi kaldı Denizli’ye de bağlıyoruz. Bağlı da bölünmüş yol olarak küçük bir kısmı kaldı. Yetmez dedik şimdi Uşak’ı Kütahya üzerinden Abide Gediz üzerinden Kütahya merkeze bağlıyoruz. Lojistik merkezi hizmete aldık. Uşak Havalimanı var buraya seferleri başlatmıştım, ancak daha sonra bu seferler durdurulmuş tekrar seferler başlayacak Uşak’tan uçuşlar devam edecek. Burada uçak olmadığı zaman Zafer Havaalanına gideceksiniz imkanınız bol. Sadece Uşak değil, Zafer Havalimanı da Uşaklıların hizmetinde olacak.
Geçtiğimiz hafta da 5 yıldızlı otel konforunda 3 bin kapasiteli bir öğrenci yurdunu kız öğrenci yurdunu da hizmete aldık. Böylece yurt kapasitesi 5 kat arttı. Şimdi erkek öğrenciler içinde yeni yurt yapıyoruz 3 bin kişilik. Spor salonları, atlı cirit sahası inşa ediyoruz. 5 katlı bir ilk halk kütüphanesi ve arkeoloji müzesini de bu sene açmış olacağız.
TOKİ 511 konut daha yapıyor. Eşme, Dervişli, Kocadere, Uzundere, Banaz, Bahadır Barajlarının yapımı sürüyor. Uşak’a çevre yolu yapıyoruz temelini ben atmıştım, ancak istimlaklardan dolayı biraz uzadı. Buradan söz veriyorum Uşak çevre yolunu 2018’de bitireceğiz.
Şimdi sıkı durun Ankara-İzmir hızlı treni Uşak’tan geçecek inşaat çalışmaları yürüyor ve 2019’da Uşaklı İzmir’e de, Ankara’ya da hızlı trenle gidebilecek.
Artık Uşak doğalgaz olur da ilçeler olmaz mı? Bu yıl Banaz’a da doğalgaz geliyor hayırlı, uğurlu olsun.
Uşak’la, ne istiyor? Geliyor işte adım adım. Banaz, Sivaslı, Ulubey hepsini gidecek. Pancar işini de biliyorum merak etmeyin pancar kotalarını da biliyorum onu da halledeceğiz merak etmeyin. Uşak ilklerin şehri Nuri Şeker Türkiye’nin en önce yapılan birinci şeker fabrikasının modernleştireceğiz gereğini yapacağız hiç endişeniz olmasın.
Evet Uşaklılar tamam değil mi? Şimdi hazır mıyız? Evet. Yeni sistemle hizmetler de artacak, yatırımlarda artacak engeller ortadan kalkacak, millet kazanacak, Uşak kazanacak. 16 Nisan’da dünyaya gür bir sisle evet demeye hazır mıyız? Evet. Bir olmaya hazır mıyız? Evet. İri olmaya hazır mıyız? Evet. Diri olmaya hazır mıyız? Evet. Birlikte Türkiye olmaya hazır mıyız? Evet. Lider Türkiye için evet. Uşak’ın kalkınması için evet. Daha çok iş için evet. Allah sizden razı olsun, sağ olun, var olun Uşak’ın güzel insanları.
Hepinizi sevgiyle, saygıyla selamlıyorum Allah’a emanet ediyorum.