Sendikalilik orani yükseldi
Bakan Çelik, yaptığı yazılı açıklamada, Temmuz 2015 çalışma hayatı iş kolu istatistiklerinin Resmi Gazete’de yayınlanmak üzere Başbakanlığa gönderildiğini duyurdu.
Yeni istatistiklere göre, Ocak 2015’de 10,65 olan sendikalılık oranının, Temmuz 2015’de 11,21’e çıktığını belirten Çelik, sendikalı işçi sayısının ise 1 milyon 297 bin 464 kişiden 1 milyon 429 bin 56 kişiye yükseldiğini kaydetti.
Ocak 2015 yılında 147 olan sendika sayısının, Temmuz 2015 döneminde yüzde 10,20 artışla 162’ya çıktığı bilgisini paylaşan Çelik, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
"Ocak 2015’de 49 olan barajı geçen sendika sayısı, Temmuz 2015 döneminde yüzde 12,24 artışla 55 olmuştur. Ocak 2015’de barajı geçen sendikaların tamamı Temmuz 2015’de de barajı geçmiştir. Son istatistiklere göre konfederasyon sayısı da 6’ya çıkmıştır. Bu istatistikler, çalışma hayatında örgütlenmenin önündeki engelleri kaldıran yasal düzenlenmelerin olumlu gelişmesidir. Hatırlanacağı üzere kanun çıktığı Ocak 2013’de sendikalılık oranı yüzde 9,2 idi. Yeni istatistiklerin çalışma hayatına hayırlı olmasını dilerim."